Visuele identiteit van je bedrijf
Breng eenheid in je online en offline identiteit van je bedrijf. Anders gezegd, ziet je logo op je website er anders uit dan die op je pand? Of heb je een naam en logo die nog niets zegt over wat je doet? De visuele identiteit van je onderneming verteld een verhaal. Een passend verhaal maakt het sterk en levert jou veel op. Waarom zou je dit aanpakken en uitbesteden om het goed neer te zetten?
Het maakt een goede eerste indruk
Jij met of zonder team bent het gezicht van het bedrijf. Je wilt iets overbrengen waarbij een de eerste blik gelijk de juiste indruk moet geven. Het is duidelijk wat je business is en voor wie je het doet. Zorg daarnaast dat je gelijk opvalt en je onderscheid van alle andere aanbieders.
Zorgt voor herkenbaarheid
Door overal hetzelfde verhaal te vertellen en te laten zien ondersteund in de kleuren, lettertypen, foto’s en illustraties van je huisstijl gaan mensen je sneller herkennen en onthouden. Voer dit door in je online uitstraling op je website, je sociale media berichten, nieuwsbrieven. En laat het terug komen in je offline bedrijf; denk aan je visitekaartjes, flyers, verpakkingen tot je logo op de gevel van je pand. Hou in gedachten hoe vaker ze je tegen komen, de herkenning er is, ze jou en bedrijf zullen onthouden. Zorg voor eenheid, rust maar ook voor een beetje lef of humor.
Geeft vertrouwen
Doordat je met zorg over alles hebt nagedacht en vorm hebt laten geven aan de look van je bedrijf, geeft dat ook vertrouwen. Als ze zien wie er achter zit en is het geen raadsel hoe ze contact kunnen opnemen, is de drempel lager om dit dan ook werkelijk te doen.
Komt professioneel over
Het beste compliment dat ik ooit zelf kreeg bij mijn eigen winkel waar ik de huisstijl voor had gemaakt die ik zowel online als offline doorgevoerd had was: Waar hebben jullie nog meer winkels? Ze vonden het blijkbaar zo professioneel over komen dat ze niet aan een eenmanszaak dachten.
Trekt de juiste klanten aan
Jij hebt met zorg je aanbod samengesteld en weet voor wie je aan de slag wilt of wie je producten maakt. Je wilt als ondernemer dan ook je tijd niet verspillen aan te veel mails beantwoorden of offertes maken. Wanneer je visuele identiteit helemaal bij jou past, trek je vanzelf de juiste klanten aan die bij je passen. Dat zorgt voor verbinding.
Het ontwerpen van je huisstijl en de visuele identiteit van je bedrijf
Bij het vormgeven van je visuele identiteit ofwel huisstijl kijken we naar alle aspecten die samen een gevoel geven die past bij wat je wilt uitdragen met je bedrijf. Visuele aspecten zijn bijvoorbeeld logo, lettertype, kleur, design, fotografie, video. Maar ook door het gebruik van eenzelfde toon in je teksten in nieuwsbrieven en op je website en socials.
Inmiddels ben je vast overtuigd van de redenen om aan de slag te gaan met je merk identiteit. Geen idee hoe dit aan te pakken? Dan heb ik goed nieuws. Bij mij kun je naast webdesign aankloppen voor alles omtrent vorm en ontwerp. Ik kom graag bij je langs, luister naar jouw verhaal, denk mee en vervolgens maak ik jouw eigen beeldverhaal!