Professionele website en personal branding
Hoe goed is jouw verhaal verpakt?
Dit leek mij wel een leuk onderwerp zo richting de feestdagen. Maar ik ga het niet hebben over het inpakken van je kerstcadeaus maar je boodschap in vorm van je dienst of product. Als ondernemer heb je goed nagedacht over het hoe en waarom van je bedrijf. Welke diensten je gaat aanbieden of producten en vooral ook voor wie. Waarschijnlijk ben je ook al druk aan het netwerken om de tam tam in werking te stellen. Maar heb je dit verhaal nog niet online vastgelegd? Dan is het nu tijd om een website te laten maken waar men alles over jou en je bedrijf terug kan lezen.
Je communiceert helder en duidelijk naar je ideale klant zodat ze weten wat jij voor ze kan betekenen. Dit alles vertalen naar een mooi en duidelijk verhaal online is soms nog best lastig. Want ook al hebben ze zo gezellig met jou staan kletsen tijdens die netwerk borrel als ze eenmaal je website bezoeken, moeten ze je verhaal nog steeds herkennen. En nog belangrijker contact gaan opnemen natuurlijk.
Goedkope website
Maak van je website geen hobby project maar laat een professionele website maken. Een goede website is er een die je doelgroep bereikt en tot actie aanzet, inzichtelijk is, interactief en er goed uit ziet! En nee, net als vele cadeaus is deze website niet gratis. Bedenk vooral wat levert een website jou op. Goedkope websites bestaan niet. Want na het maken, begint het pas. Nu zoek je misschien een eenvoudige website van enkele pagina’s. Prima, maar denk al wel verder en laat een website maken die bestand is tegen uitbreiding. Een gedegen hosting is de eerste stap. En vervolgens een web structuur die makkelijk uitgebreid kan worden. Klinkt al minder als een hobby toch?
Call to action
Voor de website maak je gebruik van aansprekend beeldmateriaal, natuurlijk gemaakt in jouw bedrijf met een prikkelende zin bij je logo. Gevolgd door een korte uitleg en misschien een lijst met punten waarbij je duidelijk maakt wat jij voor de website bezoeker, lees potentiële klant, kan betekenen. Zorg voor aanklikbare knoppen, bij elke klik een actie: een mail; link naar de social media kanalen; mogelijkheid tot het aanmelden voor een nieuwsbrief; een weggever; aanschaf e-book; online cursus …. You name it! Die acties die passen bij het verhaal en vragen om uitgepakt te worden.
Online vindbaarheid
Om weer even terug te komen op de kunst van het inpakken. Sommige delen vragen om extra veiligheid en vergeet ook de vindbaarheid niet van je website. De niet gelijk zichtbare technische kanten is de inrichting die op de achtergrond plaatsvindt door het plaatsen van de juiste zoektermen en bescherming. Als technisch VA, ook wel webassistant, ontzorg ik je. Zo kun jij je focus houden bij dat waar je goed in bent. Kortom je gaat slimmer werken met de tijd die je hebt. Ik ga er voor te zorgen dat de visuele kant van je bedrijf beter gaat aansluiten bij jouw product of dienst waardoor je online zichtbaarheid beter wordt en je bereik groter. En als ze dan contact hebben opgenomen na een bezoek aan jouw website begint het echte werk! En dat is waar jij goed in bent.
Vlisual helpt je boodschap zo goed en mooi mogelijk te verpakken!